Ako sa v Amsterdame používajú kanadské elektrické lode

Odvtedy, čo jeho mechanicky zmýšľajúci starý otec zrekonštruoval bicykel, potom motocykel, potom loď späť v dvadsiatych rokoch minulého storočia, rodina pána Kooija bola v srdci podnikania cestovného lode v Amsterdame.
Prinses Irene, ktorý kedysi vzal Winston Churchill do kanálov, mlčí, pretože je to elektrický. Všetko, čo počujete, je swoosh vody, ktorá je vypálená vrtuľou. Neexistujú žiadne nepríjemné dieselové výpary, ktoré by zničili zážitok.

přístav

Keď pán Kooij musel vziať do rúk rodinného podnikania po náhlej smrti svojho otca v roku 2013, nebol zúfalý, pretože pracoval na kanáloch od chvíle, keď bol chlapec.
Spoločnosť Reederij Kooij, ktorú prevádzkuje so svojou manželkou Daniela, je jednou z najväčších priechodných slávnych kanálov v Amsterdame. Vlastní 32 lodí z približne 150 stravovacích zariadení pre mnohých turistov mesta.
Keď však samospráva v Amsterdame stanovila, že všetky lode budú do roku 2025 musieť prejsť z nafty na elektrickú energiu, v snahe znížiť znečistenie a emisie skleníkových plynov sa lodné spoločnosti stretli s obrovskou a nákladnou výzvou.
"Radšej robíme všetko, čo je dobré pre životné prostredie," hovorí diplomaticky pán Kooij, "ale bude to stáť milióny eur.

"Ale ak to neurobíme, nedostaneme povolenie na prevádzku, takže naše lode budú len kovový šrot."
Dosiaľ prešiel šiestimi loďami – trvá asi tri mesiace, kým nevyjde starý dieselový motor a nainštaluje elektrický motor a batérie. Typická turistická loď s rozlohou 23 metrov potrebuje okolo 66 batérií, hovorí, že náklady na konverziu predstavujú približne 165 000 až 250 000 na loď.

most

Motory sú však tichšie, čistejšie a lacnejšie, aby spoločnosti, ktoré prevádzkovali loď, dostali späť svoje náklady za približne 12 rokov podľa Parížskeho procesu mobility a klímy, orgánu podporujúceho projekty udržateľnej dopravy.
Môžu byť dobíjané asi za 10 hodín a trvajú asi dva dni medzi poplatkami, hovorí Sigrid Hanekamp, ​​aplikačný inžinier z holandskej batériovej spoločnosti Lithium Werks, ktorá dodala batérie pre člny Reederij Kooij.
Tieto batérie nie sú typickými typmi olovených kyselín, ktoré sa bežne používajú v automobiloch, a dokonca aj typ lítium-iónových, ktorý sa stáva štandardom v elektrických vozidlách, vysvetľuje. Sú to lítium-železo-fosfát, chemická látka Lithium Werks verí, že je odolnejšia a šetrnejšia k životnému prostrediu.

Ako sa v Amsterdame používajú kanadské elektrické lode
4.4 (87.78%)18