Mení sa vekom strava?

Vekom sa mení telo ako i jeho potreby. Starší človek potrebuje zo stravy prijať niečo úplne iné ako človek vo vývoji alebo produktívnom veku.
Samozrejme treba dbať na zdravé potraviny, mať dostatočný príjem ovocia, zeleniny ako i myslieť na pitný režim. Pre všetky vekové kategórie sú vhodné potraviny s vysokým obsahom omega 3 mastných kyselín ktoré zabezpečujú správnu hladinu cholesterolu. Práve tá dnes trápi väčšinu dospelej populácie ktorá vplyvom zlého životného štýlu a rýchleho pracovného tempa trpí na vysoký krvný tlak a zvýšený cholesterol.

zelenina

Poďme sa podrobne pozrieť na potreby jednotlivých vekových kategórii,,
Dospievajúci
Tí ktorým je sladkých -násť sú vo vývine a preto potrebujú telu dodávať dostatočný príjem vápnika ktorý je dôležitý pre správny vývin kostí. Okrem mliečnych výrobkov sa nachádza i v maku, kde je ho dokonca 12 krát viac ako v mlieku a taktiež vo vlašských orechoch a lieskovcoch.

Ľudia v produktívnom veku
Za produktívnych považujeme najmä ľudí medzi 20tym a 50tym rokom života. Keďže majú vysoké pracovné tempo potrebujú dostatok živín. Podstatná je zelenina i ovocie, napríklad lykopén z paradajok je dôležitý ako prevencia vzniku rakoviny, odporúča sa jesť semienka či už tekvicové alebo z rôznych rastlín ktoré obsahujú nasýtené mastné kyseliny. V prípade zvýšenej fyzickej alebo psychickej záťaže si doplňte hladinu vitamínu B ktorý nájdete napríklad v kvasniciach alebo vajíčkach.

vaření

Odporúča sa i zvýšiť príjem magnézia, skúste preto piť minerálne vody s jeho obsahom.
Dôchodcovia
Po 50tom roku života telo starne a menia sa i jeho potreby. Zvyšuje sa riziko zlomenín preto by ste mali myslieť na dostatočnú dávku vitamínu D a tráviť čas na slniečku alebo prijímať tento vitamín vo forme tabliet, predídete tým ťažkostiam.
Základom správneho stravovanie je jesť dostatočne a v malých množstvách a samozrejme snažiť sa mať čo najpestrejšiu stravu plnú vitamínov.